27 Aralık 2009 Pazar

Ne Yer Ne İçer?

Ne Yerler?Ne İçerler?

Genelde otçul oldukları için her türlü sebze ve meyvelerden verebilirsiniz.Yemini her gün yenilemeniz gerekir.Tavsiyem kabak,domates gibi çabuk küflenen besinler vermeyin.Hem kötü bir koku oluşturur hemde salyangozunuzun parazitlenme riski artar.


Sebze ve Meyvelerin Besin Değerleri

İyi Kalsiyum İçerikliler

Besinler

Kalsiyum (miligram)
Phosp (miligram)

Turp Yeşilleri

694
98

Lahana Yeşilleri

429
72

Çin Lahanası

400
72

Brokoli(Yaprakları)
349
89

Brokoli(Gövde)
104
39

Kavun

33
9

Hardal yeşilleri

582
168

Yer Lahanası

390
120

Su teresi

53
15

Pazı Sebzesi

300
100

Collards (pişirilmiş)
14
150

Kıvırcık Lahana

390
134

Hindiba yeşilleri

168
70

Hindiba

104
39

Beat Greens
188
80

Orange/Tangerine
48
18

Dark Green Leaf Lettuce
25
14

Parsley
46
30

Ispanak

156
92

Yellow Wax Beans
63
46

Celery
44
32



Orta Seviye Kalsiyum İçerikliler

Besinler

Calc (mg)
Phosp (mg)

Cabbage (inner leaves)
46
34

Rutabaga
99
75

Chinese Cabbage
400
72

Blueberries
33
26

Strawberries
68
56

Squash
36
30

Turnips
112
94

Okra
144
124

Carrots
90
82

Raspberries
82
76

Cantaloupe
64
60

Green Beans
55
50

Blackberries
43
43

Guavas
15
16

Yams
44
50

Apples
10
10

Pears
15
18




Düşük Kalsiyum İçerikliler

Besinler

Calc (mg)
Phosp (mg)

Parsnips
120
152

Radish
21
29

Apricots
15
21

Plums
20
27

Beets
56
84

Cherries (Pitted)
19
35

Cauliflower
28
46

Broccoli (Flowers)
85
140

Grapes
19
35

Peaches
10
19

Cucumber
10
21

Pumpkin
46
100

Sweet Potato
19
45

Lettuce (head, iceberg)
17
40

Asparagus
28
70

Tomato
11
29

Eggplant
22
62

Pineapple
12
35

Bananas
7
22

Peas
56
254

Brussel Sprouts
36
161

Mushrooms
19
131

Bananas
16
206 Kaynak:www.petsnails.co.uk


20 yorum:

MustafaA dedi ki...

yazilarinizin yarisi gorunmuyor, sanirim sag taraftaki menu alani yazinin uzerine gelmis, okumak icin kopyalayip baska yera almam gerekiyor.

Site icin de tesekkur ederim. Dun aksam kizim elinde bahceden getirdigi salyangozlari beslicem demese aklima bile gelmezdi, hatta sonrasinda da kaynak bulabilecegimi sanmiyordum :))

Adsız dedi ki...

Bu güzel yorumunuz için asıl ben teşekkür ederim.Sitemi tutmayacağını bile bile hazırlamıştım.Tahminim gibide tutmadı.Bloguma ilk yorum atan kişi de sizsiniz :D Sağolun :DEğer bir sorununuz olursa bana buradan ulaşabilirsiniz(Hala besliyorsanız tabi).Bende bloguma bayadır girmiyordum o yüzden yorumunuzu şimdi görebildim :D

Unknown dedi ki...

harikasınız, eğer hala ilgileniyorsanız. bende beslemeye başladım. herkes garip bir şekilde beni izliyor, kimisi hayran. bilgileriniz ışık oldu. teşekkür ederim. ( Aysu Vu)

Elif dedi ki...

Bu salyangoz besleme işi bi harika dostum! Ben de altı çatlak olduğu için su sızdıran bi akvaryumum vardı, onu kullanabilme olanağı buldum böylece :D Toplamda 2 salyangozum var. İçini yosunlarla otlarla çöplerle donattım bi güzel. Hergün akvaryumdaki neme göre fısfıslıyorum. Bugün marul yerken dişlerini gördüm. Allahım o ne iştahlı yemedir öyle ya! Çok tatlılar ve çok nazik hayvanlar :)

Unknown dedi ki...

Köyden getirdigim toprağın içinden çıktı. Kiyamadim aç bırakmaya

Unknown dedi ki...

gelirken otların yanında kabuğunu buldum.sonra baktım kabuktan çıktı

Tuğba Agaci dedi ki...

Benim de yazdığım masalda baş kahraman bir salyangoz olduğu için bana da ışık oldunuz.Teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

Merhaba yeğenime salyangoz beslemesi içim salyangoz buldum. Ne yer nasıl bir ortam yspmalı

Selim dedi ki...

Ben ikibin metrelik bi arsada salyangoz uretimi yapmayi dusunuyorum ama hic bi bilgim yok bu hayvanlar hakkinda nasil urerler nasil yasarlar uygun ortam besin vs...

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar okunmayan yerlerin üzerine basılı tutarsanız seslendir yazacaktır ordan dinleyebilirsiniz.

Asgun dedi ki...

Biz de pazardan gelirkenkucuk bir tanebukduk yavru ama yazarmisin bilmiyorum




Asgun dedi ki...

Biz de pazardan gelirkenkucuk bir tanebukduk yavru ama yazarmisin bilmiyorum




sueda dedi ki...

ben çok minik minik salyangoz buldum çok tatlılar elimde gezdirip seviyorum salyangozlardan iğreneni hiç anlamıyorum ve sinir oluyorum

Gülücük;D dedi ki...

Bende tam 4 tane salyangoz var çok tatlılar bir akvaryum un içinde yaşıyorlar.çok şirinler

Unknown dedi ki...

Hayvanlara bayılırım özellikle salyangozlara evde besliyorum çok şekerler 1 yıldır benimle ler annem beslememe izin veriyor 6 ya gidiyorum bana alıştılar artık 3 büyük salyangozum var 6 küçük salyangozum var küçükler başka kapta yumurtlamisti geçen yıl 1tanesi yumurtlamisti
2 haftada çıkıyorlar ensevdigi yiyecekler:marul şeftali salatalık çilek brokoli karnı bahar falan su koymayı unutmayın kuruyabilirler 🐚🐌🐌🐌

Unknown dedi ki...

Bu arada sitede de yazıyı hem erkek hem dişidirler 🐌🐚

Unknown dedi ki...

Yazıyor olacak ti😅

Görsel Dil Sanat-nursengorseldil dedi ki...

2 kaplumbağa yavrum ve 7 salyangoz için 1.5 metrelik terraryum hazırladım. Kaplumbağalar marul yiyor ancak salyangozları beslenirlerken görmedim hiç. Ve firar ediyorlar. Akvaryumu terkedip duvarlarda tutunuyorlar. ortamda 2 farklı tür olduğu için mi acaba, Anlaşamazlar mı..tespih böceğinin resmini koysaydınız keşke, böcekler birbirine benzer. Yanlış böcek beslemeyeyim😁

Tuğba yaman dedi ki...

merhabalar benım bir dev afrika salyangozum var ona doğal görünümlü bir alan yapmayı düşünüyorum bunun icin teraryum bitkileri kullanmaya karar verdım fakat onları yermi yada onlar salyangoz icin tehlikeli olurmu bilmiyorum siz ne dersiniz

Adsız dedi ki...

Cam kavanoza besliyorum bir tane

Yorum Gönder