27 Aralık 2009 Pazar

Salyangoz Bakımı

Aslında bizim sümüklülere bakmak çok kolay!Evet doğru duydunuz.Bir kutu(plastik),bir odun parçası,torf(Taban için),su fısfısı,gaga taşı,marul(ana besin),turp,nane,çilek(bayılıyorlar),çimen,havuç ve diğer sebze türleri(Tavsiyem bulabildiğiniz kadar çeşit sebzeyi kutusuna koyun biraz gözlemleyin,böylece hangi sebzeyi daha çok sevdiğini bulabilirsiniz.).Şimdi iyice açıklayalım:İlk önce odun parçasını alıp kutumuzun bir köşesine koyuyoruz(Bunlara tırmanıp uyurlar.)Daha sonra gaga taşımızın bir kısmını toz veya bütün olarak mamalarının olduğu yere koyuyoruz(Gaga taşı sayesinde yeterli minarelleri alabilecekler ve kabukları daha sert olacaktır.)En son olarakta mamalarını ve suyunu(unutmayın ki çok kolay boğulabilirler ona uygun bir kap bulun.).Salyangozlarımız yakınındaki bir yere koyuyoruz.İşte salyangoz evimiz hazırrr!

Ama bu bana çok basit kaçar derseniz daha kompleks sistemlerde kurulabilir.Örneğin bir akvaryum alıp onu salyangozunuza uygun bir terraryuma dönüştürebilirsiniz.Bunlar biraz daha masraflı olacaktır ama salyangozunuz daha rahat,sağlıklı ve uygun bir ortama kavuşacaktır.Tabi ki ömründe ciddi bir artışta olabilir.Tavsiyem asla basit sistemler kurmayın.Basit bir sistemde salyangoz beslemek yerine onu doğaya salsanız çok daha iyi olacaktır.Tankınızı hayal gücünüze ve yeteneğinize göre dizanlayabilir,mükemmel sonuçlar elde edebilirsiniz.Tank aksesuarlarını akvaryumculardan alabilir veya kendi elinizle yapabilirsiniz.Doğadan alacağınız her şeyi fırının içinde 200 derecede,en az 2 saat olmak üzere ısıtın.Böylece zararlılardan ve mikroplardan kurtulmuş olursunuz. Bir tank için birçok seçenek mevcut işte onlardan bazıları:









Salyangoz bakımı için en uygun kaplardan biri de plastik pet kaplarıdır.Mükemmel derecede saydam olmakla beraber salyangoz için olan yeterli havalandırmayı da sağlar.40#30#30 boyutlarında bir kap 3-4 yetişkin bahçe salyangozuna yetecektir.Eğer beslediğiniz tür küçükse(Örn:Capea Hortensis) çok daha küçük kaplarda rahatlıkla beslenebilir.Bu küçük türler için kaplumbağalarda kullanılan taşıma kapları kullanılabilir.Büyük plastik pet kaplarını yaklaşık 20tl'ye birçok akvaryumcudan bulabilirsiniz.Küçük kaplumbağa kapları ise 10-5 lira arasında değişebilir.






Plastik kaplar salyangoz bakımı için en ucuz kap türüdür.Bununla beraber yere düşünce kırılma gibi sorunları olmaz.Fakat kap tam bir ışık geçirgeni olmadığı için estetik açıdan sorun yaratabilir.Havalandırma için fazladan delikler açmalısınız.Fiyatları 15-5 lira arası değişebilir.Uygun fiyatlı ve bulma sorunu pek olmayan bir seçenek.








Pek tercih etmeyeceğim bir seçenek.Ağır,dayanıksız,pahalı ve çabuk kirlenebiliyor.Fakat estetik açıdan en uygun seçenek diyebiliriz.Eğer elinizde fazladan büyük bir akvaryum varsa onu kullanabilirsiniz.Fiyatları 15 den başlar 200 liraya hatta çok büyükleri daha da yukarılara çıkabilir.Ama çiftlik kurmayacağımıza göre...







33 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba sana kesinlikle deli gözüyle bakmıyorum eskiden sokak onları ezmeye çalışırdık bir tanesi ni aldım ve beslemeye başladım sonra anladım ki onlarda gayet güzel hayvanlar şu anda 2 yetişkin ve bir yavru salyangoz besliyorum ve bu çok zevkli.

Adsız dedi ki...

Merhaba! ben de sizler gibi salyangoz bakıyorum.Daha önceden de baktım ve şuanda da 2 tane salyangozum var.Bence de onlarla ilgilenmek özelliklede izlemek çok eğlenceli.

Adsız dedi ki...

öncelikle selamlar. Ben şuanda 4 yavru 2 de yetişkin olmak üzere 6 tane besliyorum. Fakat çok sıkça dışkı bırakıyorlar. Temizlemekte çok güç. Ne yapmalıyım ??
ates1637@hotmail.com

Adsız dedi ki...

merhaba bence de delilik değil, hatta bu daha hoş bir şey :) bende düşünüyorum da, biraz akıl istiyorum, üniversite sınavına hazırlanıyorum. bu yüzden yuva ile çok ilgilenemem, 2-3 litrelik bir kavanozun içine, yan şekilde, alt tabana hazır toprak serip, odun parçası ve mineral taşı yerine yumurta kabuğu koysam sorun olur mu?? 1 tane beslemeyi düşünüyorum, üniversiye sınavını atlatınca daha da büyütürüm evini ama, şimdilik yeterli olur mu? bu yukarıda söylediklerim. bir yardımcı olursanız, site bana biraz karışık geldi, maili bulamadım, önceden okumuştum ama şimdi bulamadım, bulsam oradan atardım, neyse kolay gelsin :) cevap verirsen sevinirim :D

Adsız dedi ki...

Merhaba bugun cok yagmur yagdigi icin bi kac tane buldum ve benim akvaryumun olmadigi icin fanusa koydum tabani toprak ve icinede salatalikla tahta parcasi koydum annem salyangozlari srvmiyor dolayisiyla akvaryum alamiyorum hatta evede alamiyorum ganusu camimin onune biraktim. acaba fanusta beslesem bisiy olurmu

Adsız dedi ki...

Salyangozlar güzel hayvanlar bence,her türlü hayvanı seviyorum.şu an yavru ,bir tane salyangoz buldum,elimden geldiğince ona bakacağım.çok tatlı:) genelde insanlar iğrenirler ama ben elimle tutabiliyorum.tabi kabuğundan ;) bu yazı için teşekkürler:)

Unknown dedi ki...

Meraba bende buldum henüz kabuğundan cikmamis yavru onu nasil buyutebilirim

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

merhaba. dün marulun içinden çıkan bir salyangozu sahiplendim. balkonumuzda bir iki tane saksı duruyordu ve bende en yapraklısına koydum. birkaç parça marul ve su şişesinin kapağında su verdim. sizce saksıda hayatta kalabilir mi?

Adsız dedi ki...

Saksının yaşama alanı olarak biraz dar olacağını düşünüyorum.

Unknown dedi ki...

selam hepinize salyangozlara bayılırım onları besliyorum 8taneler biri yumurtladı kaç günde çıkar acaba???

Unknown dedi ki...

deli değilsin beslemesi çok zevkli oluyor fakat salgıladıkları sıvı zehirlimi zararlılarmı bilemiyom 8 büyük 4 küçük ve 30 yumurtavar yardım ederseniz sevinirim

Unknown dedi ki...

deli değilsin beslemesi çok zevkli oluyor fakat salgıladıkları sıvı zehirlimi zararlılarmı bilemiyom 8 büyük 4 küçük ve 30 yumurtavar yardım ederseniz sevinirim

Adsız dedi ki...

Merhaba, 1 hafta önce bahçemizde sürünürken gördüm ve birden çok sevimli geldi eve aldım geçici bir kaba aldım ve toprak taze otlar birazda nemlendirdim. Dişi mi? erkek mi? cinsi nedir nasıl öğrenebilirim.

Unknown dedi ki...

Salyangozumu arasıra dışarı ağaçlara bırakıyorum ama bugün beyaz sinekler vardı bir baktım bazıları üzerine yapışmış temizledim ama kabuğundan çıkmıyor neden ölmüş olabilir mi

Unknown dedi ki...

salyangoz bakmak çok hoş bir duygu ama sevimliler

Unknown dedi ki...

merhaba sevindim nihayet benim gibi saylangoz bilgileri olan kişileri gördüğüme bende küçüken herkezi kıskandırmak için onları ezerdim ama 10 yaşına gelince onlara yaşasın diye otel kurdum bu sorduğum soruyu lütfen cevapla bende kargo ile aldım 5 6 santim o evde ağız içine girince birşey olurmu bu arda benim küçük salyangozlarım marulu yemezler onun yerine karpuz yerler🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌

Unknown dedi ki...

merhaba sevindim nihayet benim gibi saylangoz bilgileri olan kişileri gördüğüme bende küçüken herkezi kıskandırmak için onları ezerdim ama 10 yaşına gelince onlara yaşasın diye otel kurdum bu sorduğum soruyu lütfen cevapla bende kargo ile aldım 5 6 santim o evde ağız içine girince birşey olurmu bu arda benim küçük salyangozlarım marulu yemezler onun yerine karpuz yerler🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌🐌

Unknown dedi ki...

Salyangozlar iki cinsiyetlidir dostum :) ama yine çiftleşme ihtiyacı dururlar

BU DÜNYA HAYVANLARIN dedi ki...

harikasın çoook teşekkür ederim bende böyle bir sayfa yok diye üzülüyordum******TEŞEKKÜRLER*******

Adsız dedi ki...

Salyangozumun kabuğunda büyük bir çatlak var ne yapmalıyım

Adsız dedi ki...

Ben salyangoz besliyorum ama artik hic yemek yemediginden hic gezmediginden dolayi kutusundan cikardim ama cikardigim yerden geri geldi ve uyudu ama hic yemek yemiyor ne yapabilirim cok korkutuyor cunku

Unknown dedi ki...

Merhabalar bende yaklasik 5 6 aydir salyangoz bakiyorum..arastirmalarima dayanarak ona uygun bir ortam yarattigimi dusunuyorum ..ona bakmaya basladigim gunden beri istahi cok acik..sadece yaklasik olarak son 5 gundur hic bisey yemedi..surekli kabuguna cekilmis uyuyor durumda bazen yer degistiriyor ama buyuk bir istahla yedigi yiyeceklere 5 gundur dokunmuyor bile. Sizce sorun nedir?

Unknown dedi ki...

Olmaz bakını iyi yap
15 14 yıl yašar

Unknown dedi ki...

Bende salyangoz beslemek istiyorum boğulmamaları için nasıl bir suluk olmalı ¿¿¿

Unknown dedi ki...

Bende eslicem

Seda nur dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Krem dedi ki...

benim salynagozum aşırı küçük olduğu için kavanozda besliyorum günde 2 kez marul yaprağını değiştiriyorum ve her aklıma geldikçe cama spreyle su sıkıyorum içiyor adı Gary onu çok seviyorum <3 tabanına toprak koyupdoğadan bulduğum 2 çeşit yosunu ektim minik te bir dal koydum gayet yaşıyor çok tatlı <3333

Unknown dedi ki...

Uykuya yatırılıyor mu bu hayvanlar

Adsız dedi ki...

Yiyeceksin dostum. Ben yemem, ama sen ye.

Adsız dedi ki...

Ninni söyleyerek uyuyun.

İpk dedi ki...

Bunlar tek basına yumurtluyomu öyleyse eğer ne sıklıkla ve içindeki sıvı zehirli mi

İpk dedi ki...

Sokaktan almanın bi sakıncası yok dimi zehirli filan diyolar sinir ediyolar

Yorum Gönder